Sulihírek

Tanulmányi kirándulás

Írta: Pásztor Judit on .

Iskolánk felső tagozatos diákjai május 8-10. között tanulmányi kiránduláson vettek részt Lengyelországban Varga tanító bácsi vezetésével. Az első nap ellátogattunk az egykori koncentrációs táborba Auswitz-Birkenauba, ahol a 2. világháború alatt több mint 1 millió zsidót öltek meg. Másnap megismerkedtünk a Visztula parton elterülő gyönyörű Krakkó városával. Megtekintettük a Wavel- dombon álló királyi palotát és a székesegyházat, és túránk végén eljutottunk Krakkó egyik nevezetességének számító Sárkány-szoborhoz, amely időnként még tüzet is okádott. Megcsodáltuk Krakkó Főtérét, azaz a Rynek Głównyt. A tér a város szívét alkotja a lélegzetelállító Mária-templommal és a reneszánsz jegyeket viselő Posztócsarnokkal. Az árkádok alatt rengeteg árus kínálja portékáját. Szállásunk a Kazimierzben, vagyis a zsidó negyedben volt. A városrész a második világháború alatt elvesztette zsidó lakosságát. Rövid látogatást tettünk a Repülési Múzeumba, mely a világ egyik legnagyobb repülőgépparkja. A gyűjtemény több mint 200 repülőt és repüléstörténeti tárgyat tartalmaz. Fájó szívvel búcsúztunk a várostól, de nem volt időnk szomorkodni, mert hazafelé megálltunk a Thurzók reneszánsz sasfészkében, vagyis az Árva folyó feletti sziklabércen magasodó Árva várában. Csodálatos élményekkel gazdagodva térhettünk haza erről a kirándulásról.A képen a következők lehetnek: 19 ember, , mosolygó emberek, álló emberek és túra/szabadtéri